Monday, July 15, 2013

super duper cute pink gypsy ukulele of mine

assalammualaikum.

harap tak terlambat untuk mengucapkan selamat berpuasa kepada muslimin dan muslimat seluruh dunia.wahaha.Nway. lagi 2 hari genap la kita sebagai khalifah di bumi ini mengerjakan ibadah puasa. .cepat kan masa berlalu.

buka sem akan datang ni saya pun dah masuk 3rd year :')

tak byk perkara yg dpt saya buat time cuti sbb saya pun takde apa rancangan sgt.

apa yg saya dapat buat ialah meng'improve' kan lagi permainan ukulele atau gitar di rumah.sebab masa cuti ni je lah baru boleh brush up sikit. kalau time2 dah buka sem.sibuk pulak kan nak blaja lagi.nak pegi band lagi..






pink gypsy ukulele. di hadiahkan oleh teman2 rapat.tengs .mcm toy kan.tapi sgt comel dan ukulele ni utk beginner. aim saya next adalah utk memiliki better ukulele. maybe besar sikit.
ukulele ni byk jenis. mcm barang2 music lain.dia ada tenor, baritone dan sebagai. hurm.sebenarnya baru tahu dan terkejut jugak.

ukulele ni sama je mcm gitar cuma ada 4 strings je banding dgn gitar ada 6strings. so chord dia pun lain la.
apa yg saya boleh ckp ukulele mudah dibawa kemana2. chord pun lagi senang nak pegang.ringan. mcm2 lagu dah saya main.


bagi yg beginner baru nak belajar tapi takmau pergi kelas. belajar dekat internet pun dah cukup.
mcm saya. saya pernah pergi kelas gitar.jadi mudah sikit utk belajar ukulele ni guna internet. apa pun saya rasa kalau start zero utk blaja kat internet pun not bad

pergi kat Utube. taip la mcm ni:
guitar strumming for beginner
guitar chord for beginner.

ada je video2 tutorial yg sgt berguna.dah pandai tukar chord.baru lah pergi carik tutorial for musics.

ada org terus nak main lagu.kalau macam tu ,agak susah la sbb nak tukar chord tak reti.tak tahu nak letak which finger at the string for the chords. bla bla bla.

utk fingerstyle punya main.saya pun tak improve lagi.mcm susah sikit je:( apa pun.main alat music is one of the best hobby when you are boring takde rancangan masa cuti.haha.

ok, cukup cerita utk ukulele hari ini :)
dah lama tak update blog. next will be about band UniMAP! insyaAllah

0 comments:

 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo