Tuesday, January 29, 2013

Rasa Tercabar Bila. . .

Assalammualaikum ,hai!

sebenarnya post ni sgt lah dah tertangguh beberapa hari. tak dpt update sbb busy je memanjang.
SO. apa yg rasa tercabar? saya agak tercabar bila tgk budak2 lagi muda dari saya, lagi2 budak sekolah rendah je pandai bermain dgn alat muzik atau dpt buat apa yg saya nak buat tapi tak dpt saya capai lagi, lagi2 skg baru la terhegeh2 nak blaja itu dan ini.haha. apa2 pun, tak rugi jugak belajar skg. mengisi masa lapang dgn benda elok.ye tak?

2 3 hari lepas, lepas dinner , ada 1 rancangan 'Mimpi Ke Bintang' .rancangan ni ,peserta dia buat la apa2 persembahan . mlm tu, ada la persembahan sketsa,ada pakcik tua yg tiup2 daun. DAN , the Siblings Band :)

mereka main biasa2 je la pada saya.tapi apa yg best dan menarik perhatian serta unik adalah mereka boleh main muzik dgn baik sekali.lagi2 dgn umur mereka.

ni lah ahli2 siblings band ni

kalau blh tgk, yg si kecik tu, rilek je main ukulele, .ada double bass, and yg lelaki tu, dah la gitar, lagi boleh main violin, dan saxofon. memang alat2 muzik ni antara kegemaran saya. sape tak jeles.haha.lagi kakak2 tu main yg goncang2 tu , double bass n guitar jugak.  not sure brapa umur mereka ni... :)
try lah search kat utube video2 diorg ni. sedap je bwk pelbagai jenis lagu, bm, english, tamil, semua dorg hentam je. mereka ni juga pernah membuat show di wedding. untong ler.haha :D

saya sgt admire dgn mok ayoh dorg ni. sebenarnya ayah saya ni pun bercita2 mcm nilah.nak anak2 dia main muzik, tapi semuanya sekerat jalan. untung lah kakak abg dulu guitar baru, electric organ baru, bila sampai ke adik ni, semua dah reput, kene handle with care dgn penuh kasih sayang.haha. baru2 ni electric organ dah tunjuk tanda2 uzur dah.
sebenarnya byk je lagi band2 yg anggota2 nya adik beradik. tapi ini je lah yg setakat saya kenal. ada dulu pernah masuk surat khabar pancaindera, band adik bradik juga. tapi tak silap yg tu siap main piano n ada drumset kot.

pada saya, alat muzik ni kita tak dpt nak main dgn baik kalau kita tak de minat utk main, kalau kena paksa, mcm mana la nak menghayati lagu yg dimain...at least kene ada minat sikit utk main, dan seterusnya ada lah usaha sendiri. minat, xde usaha pon, kosong jugak. . .  abg2 saya. . . saya tatau la dorg ni minat tak nak main muzik.secara kasar, dorg ni lagi suka main game dari alat muzik.drum pun tak. sbb tu la anak2 lelaki encik Yahaya takde sorg pun yg boleh main muzik. anak2 perempuan je semua hadiri kelas tapi semua2 setgh jalan.haha.at least.keluar jugak lagu ok dari kami. :3

kalau sape yg duduk serumah tu tau la kdg2 ada la gak saye petik gitar. tapi mmg xpandai2 lagi nak main lagu:(
saya jealous tgk org yg pandai main piano .:(  ni kat rumah baru la terhegeh2 nak bukak balik keyboard.try main.quite hard. tgn kiri.huhu.


ada lagi yg tercabar bila tgk budak2 skolah boleh bermain dgn sgt baik.alat euphonium tu. ok.takleh ckp apa la.every day depa can practice kat bilik band! tak mcm kami 2x seminggu je.huaaa.

ni budak hensem ni lepasan SPM .pemain eupho,hebat.yg tolong kami masa bengkel last year. thx luqman. :D

nanti dah kawin, saya nak anak2 saya main muzik.
TAPI pada masa yg sama juga menjadi hamba Allah yg soleh dan solehah. utk akhirat pun jgn lupa ya.  :)


oklah.tu je utk kali ni. merepek je update kali ni.(mmg setiap kali pun merepek)  haha. :B

skg time kumpul duit je nak beli alat2 muzik yg digemari. nak alat muzik sbg hantaran boleh tak?

0 comments:

 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo